Digitaal bestellen in de horeca: op gepaste afstand je gasten bedienen

Digitaal bestellen in de horeca: op gepaste afstand je gasten bedienen

In tijden waar fysiek (klant) contact minder mogelijk is, kan digitaal bestellen de oplossing bieden. Door je gasten digitaal/online bestellingen te laten plaatsen, verminder je fysiek contact met personeel en voorwerpen, zoals via bestek of menukaarten. Daarnaast kan je als onderneming je menukaart online zichtbaar maken en delen met je gasten via je website en social media. Ook kan je het mogelijk maken dat gasten hun bestellingen kunnen afhalen en laten bezorgen, wat erg handig is in een tijd waarbij gasten geen plaats mogen nemen in je onderneming. Wij vertellen je graag meer over de voordelen!

Voordelen van digitaal bestellen

Digitaal bestellen in de horeca is al meer ingeburgerd dan je wellicht zou denken. Dagelijks worden er miljoenen bestellingen gedaan voor het laten thuisbezorgen van boodschappen of maaltijden. Traditionele fastfoodketens en sushi restaurants werken al jaren met digitale bestelzuilen of tablets, maar ook in de rest van de horeca nemen de mogelijkheden toe.

  • Verhogen van bestelgemak
  • Verlagen van keuzestress
  • Beter presenteren van producten
  • Omzet verhoging van 25%
  • 50% meer upsell- en cross-sell mogelijkheden
  • Efficiënter werken – verlaging van 25% personeelskosten
  • Minder productverspillen
  • Kans op fouten bij bestellen en serveren neemt af

Voordelen tijdens de coronacrisis

  • Personeel efficiënter inzetten, daar waar het vinden van voldoende horeca personeel een probleem vormt kan het goed inrichten van een online bestelmethode een uitkomst bieden
  • Meer omzet door  geautomatiseerde upsell en cross-sell mogelijkheden. Als ondernemer ben je minder afhankelijk van het personeel om bijverkoop te realiseren. Het personeel kan uiteraard nog steeds adviseren en tips geven.
  • Meer omzet door bestellen direct mogelijk te maken. Gasten hoeven niet meer te wachten/wuiven/ schreeuwen om een volgend drankje, deze bestellen ze direct wanneer ze willen. Het personeel kan uiteraard zelf nog scherp zijn op herhaal bestellingen.

Daarnaast werkt digitaal bestellen heel makkelijk, zie hieronder het stappenplan:

Aanbieders

De verwachtingen van gasten worden steeds hoger. Digitaal bestellen speelt hierop in! Zo verminder je wachten en verhoog je service aan tafel. Geïnteresseerd in de mogelijkheden voor jouw onderneming? Vraag vrijblijvend een kennismaking aan met een van de aanbieders:

Butlaroo *30 procent korting via Coca-Cola

Anna-Bel

Jamezz

Booq