Facebook Advertising met nog betere foto’s

De bekendheid van je zaak verhogen via Facebook en een foto erbij als eyecatcher.

Elke ondernemer wil het liefst zoveel mogelijk potentiële klanten bereiken via Facebook en dit doen ze dan ook vaak met een advertentie. Er zijn veel verschillende manieren mogelijk om je klanten te bereiken. Lees en leer hier hoe je de beste potentiële klanten kunt bereiken.

Door Facebook advertising kan je de bekendheid van je zaak verhogen bij de doelgroep die jij wil. Zo kan je ook je pagina of een specifieke post in de kijker zetten. Echter moet dit wel in jouw budget passen, doe bijvoorbeeld eerst een kleine test met een budget van 10 euro om te kijken wat dit voor resultaten oplevert. Daarnaast is het handig om specifieke doelen te stellen om de resultaten zo goed mogelijk te kunnen meten.

Hier zijn nog een aantal handige tips om de advertentie nog aantrekkelijker te maken:

  • Kies het juiste formaat advertentie. Er zijn drie verschillende types advertenties. Een advertentie in de mobiele nieuwsfeed is meestal de beste optie.
  • Wees relevant. Gebruik de targetingmogelijkheden van Facebook om de juist boodschap bij de juiste mensen te krijgen. Zo kan je bijvoorbeeld je advertenties richten aan de mensen die binnen een straal van ongeveer 20 kilometer rond je zaak wonen.
  • Gebruik een call-to-action. De knop onder je eigen advertentie vertelt de Facebookgebruiker wat hij kan doen: ‘Bezoek ons’/ ‘Reserveer nu’/ ‘Meer informatie’.
  • Een foto als eyecatcher. Gebruik een mooie foto of video in hoge kwaliteit om ervoor te zorgen dat men je advertentie niet meteen voorbij scrolt.

Ga naar Facebook.com/business/ads voor meer informatie over het creëren van Facebook-advertenties.

De beste foto’s van je gerechten en dranken

Als je bij je advertentie een foto wil plaatsen van een gerecht en/of dranken, zijn hier wat tips om deze nog beter te maken dan dat ze al waren.

  • Gebruik natuurlijk licht, geen flits. Gebruik een tafel die bij naast het raam staat. Belichting langs de achterkant of de zijkant is vaak het beste om een maaltijd te presenteren.
  • Keep it simple. Neem close-ups van eten en drinken om op het product zelf te focussen. Eenvoudige achtergronden en tafels zorgen ervoor dat de focus op het eten ligt, en niet zozeer op de gehele setting erachter.
  • Voeg highlights toe. Wanneer je vers eten fotografeert, zoals bijvoorbeeld een salade, kan je wat olie en water toevoegen om het eten in de verf te zetten.
  • Foto’s vanuit alle hoeken. Probeer je foto te nemen van bovenaf, op tafelniveau en in close-up om te zien wat er het beste uitziet.
  • Niet zoomen. Breng je camera dichterbij, maar gebruik de zoomfunctie niet. Het vermindert immers de kwaliteit van de afbeelding.

Wanneer je de foto’s hebt genomen, kan je deze nog bewerken met behulp van (gratis) apps om ze er nog beter te doen uitzien. Maar let op dat dit niet teveel wordt. Je gerecht moet er natuurlijk en smakelijk uit blijven zien.

Als laatst kan je ervoor zorgen dat je zaak een ‘Instagram waardige’ locatie. Voeg iets unieks toe dat klanten zullen willen fotograferen en delen op Instagram. Klanten aanmoedigen om foto’s te delen van je zaak kan leiden tot meer bezoekers. Ze worden immers geïnspireerd door wat hun vrienden en kennissen aanprijzen op social media.

Heb je hulp nodig met afbeeldingen van menudeals? Dan kunnen wij voor jou aangepaste afbeeldingen maken van jouw menudeals, neem hiervoor contact op met jouw Coca-Cola vertegenwoordiger!