In gesprek met Ahmed van By Ami (Rotterdam)

In gesprek met Ahmed van By Ami (Rotterdam) over de impact van COVID-19 op zijn zaak

Vanuit CCEP zijn we constant in contact met onze klanten. Zo zijn we ook nu in gesprek gegaan met bijvoorbeeld ondernemer Ahmed Baglari; eigenaar van By Ami Urban Bistro op de ‘Kop van Zuid’ in Rotterdam, over de impact van de maatregelen tijdens de intelligente lockdown en de veerkracht en positiviteit die er heerst om weer open te zijn en er sterker uit te komen. Lees hieronder wat hij ons vertelde over zijn aanpak.

“Eigenlijk heb ik mijn concept aangepast aan de maatregelen die de horeca in maart opgelegd kreeg. Vanuit die gedachte ben ik gaan kijken hoe ik alles zo efficiënt mogelijk kon invullen. Wat is de veranderde behoefte van de gast?

In eerste instantie ben ik heel erg op het gevoel van mijn gasten gaan inspelen. Hoe veilig kunnen ze zich bij mij voelen als ik weer open ben? Daarom heb ik aan het begin constant de focus gelegd op Social Media, zodat iedereen perfect geïnformeerd was over de situatie bij By Ami. Daarna ben ik gaan kijken naar onze eigen kracht van voor de crisis. Wij zijn kleurrijk en stralen graag perfecte gastvrijheid uit. We merkten echt dat onze gasten snakten naar de beleving die ze altijd al bij ons kregen.

Toen gingen we open en mochten we natuurlijk maar 30 gasten tegelijk in ons restaurant plaatsen. De eerste twee weken was het echt even zoeken naar hoe we zo efficiënt mogelijk gebruik konden maken van onze ruimte en toch zoveel mogelijk gasten die beleving weer konden laten hebben. Uiteindelijk werkten we met shifts. Gasten konden elk half uur reserveren, maar wel tot een maximale tijd van twee uur. Zo vonden we de  perfecte doorloop en konden we alle tafels super efficiënt gebruiken.

Al het personeel was goed getraind. Zowel op omzetkansen als op gastvrijheid. Zo hield iedereen standaard eerst een welkomst praatje. Zodra de gast aan tafel zat werd er direct gevraagd wat men wilde drinken en dat men via de QR code de menukaart online kon bekijken. 10 minuten later kon er opgenomen worden. We proberen constant het maximale uit de verkopen te halen, maar wel zonder dat het vervelend wordt. Upsellen, upscalen en cross-sellen zijn daar belangrijke onderdelen in. Dit zorgt er niet alleen voor dat we per gast altijd zo’n 3 of 4 vier drankjes verkopen, maar ook dat dit voor ons interessante drankjes zijn. We serveerden een record aantal van onze perfect serve Cocktails, zoals de Cotton Candy serve met Royal Bliss Berry Sensation!

Natuurlijk hebben wij naast deze efficiënte manier van werken ook vloerstickers, posters en desinfectiemiddelen geplaatst. Toch vallen deze minder op en zijn ze minder agressief, omdat we ze allemaal in de kleuren van het concept hebben gemaakt. Ook hebben we leuke slogans verzonnen waardoor we altijd een glimlach op het gezicht van onze gast toveren!”

Ahmed Baglari – By Ami Urban Bistro Rotterdam

Benieuwd naar wat By Ami te bieden heeft, klik hier om de website te bezoeken.