Ondernemers aan het woord: Marc van de Generator, Amsterdam

Ondernemers aan het woord: Marc van de Generator, Amsterdam

Onze klanten worden in deze tijd gedwongen om op een creatieve manier toch nog inkomsten te genereren. Door het nauwe contact met onze klanten ziet CCEP veel van deze initiatieven in de markt voorbijkomen.  Wij zijn langs geweest bij Marc; general manager van de Generator in Amsterdam, om te praten over de initiatieven van zijn bedrijf. Lees hieronder meer over wat Marc doet in de lockdown om meer omzet te genereren.

“Ik ben Marc. Ik ben de general manager van de Generator in Amsterdam. Wij zijn een hybride model tussen hotel en hostel dus eigenlijk een beetje meer een moderne variant. Wij proberen ons te onderscheiden door een arty urban product te zijn. We zitten sinds een jaar of 3 in het Oosterpark in Amsterdam.

We hebben het als hotel momenteel erg lastig. We hebben nog maar 5 tot 10 procent van de handel die we hadden in een normale periode. Dat maakt dat je toch wel een beetje creatief moet zijn en moet nadenken over wat er gedaan kan worden om toch nog iets van omzet te genereren. Zo zijn we echt met het team gaan zitten en hebben we het personeel betrokken in dit proces.  

Hier is onder andere de take-away uit ontstaan. Het is een groter succes dan we ooit hadden gedacht. We hebben zelf in eerste instantie wat van die stempelkaartjes gefabriceerd. Dat waren allemaal ideeën van medewerkers. Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht, dus we hebben gevraagd om ons te helpen.

Wat het vooral succesvol maakt, is denk ik ook dat we midden in het Oosterpark zitten en er heel veel mensen zijn die eigenlijk niet zoveel te doen hebben. Het is een prachtig park om een wandeling te maken of om heen te gaan zeker als het een beetje mooi weer is. Wat je ziet is dat zeker hier in Oost de mensen best wel de ondernemers willen helpen. Men pakt toch wel hier de koffie ondanks dat ze 5 minuten van huis zijn. Ze weten dat wij het nodig hebben. We doen het natuurlijk wel echt in fatsoenlijke to-go cups. De koffie wordt met een pistool gemaakt. Het is ook best wel een beetje bewerkelijk hoe we het doen. Ik denk dat het alleen werkt als je ook kwaliteit levert, dus we moeten dat gewoon op die manier doen. We serveren overal ook gewoon vers gemaakte koekjes bij en wat je ziet is dat mensen zelfs om extra koekjes gaan vragen. Je moet wel anders komen mensen nooit meer terug. Wat we zien is dat de deal met water en koffie als een raket loopt, dus dan ga je toch wel eens nadenken over wat zouden we nog wel kunnen doen om meer te kunnen verkopen. Het is vooral een kwestie van AB-testen.

Een goede tip: ik zou vooral kijken naar wat de buurt vraagt. Wat je hier ziet is dat er heel veel mensen zijn die gewoon door het park lopen. Dan moet je je afvragen wat voor mensen dat dan zijn en wat deze mensen prettig vinden. We zien hier dat de koffie met een watertje heel goed loopt, maar ook verse croissantjes en producten die mensen makkelijker kunnen meenemen.

Een andere tip is dat je moet zorgen dat je de kwaliteit waarborgt, want als je dat niet doet komen mensen gewoon niet terug. De derde tip is dat je het gewoon moet doen vooral. Probeer gewoon wat, want als je niks probeert dan weet je zeker dat er niks komt. Probeer gewoon anders te denken en probeer na te denken over misschien is dit niet iets wat voor de komende 10 jaar werkt, maar hoe kan je nu nog een beetje geld naar binnen slepen. We hebben het allemaal moeilijk. We hebben het eigenlijk ook gedaan, omdat we geen terras mogen voeren op dit moment. Ik denk dat we wel de take-away gewoon kunnen blijven doen.’’

Meer tips om je omzet te verhogen, bekijk dan onze omzetkansen pagina!